Monday, 7 May 2018

Cara elakkan rasa lapar di bulan puasa

Assalamualaikum semua

Sempena tak lama lagi puasa ni, akak nak share sikit macamana kita nak kurangkan rasa cepat lapar seharian berpuasa.


Yang pertama kena lah SAHUR. Tapi sahur pun kena piluh makanan yang kurang lemak & kurang berminyak.


 Selain itu, elakkan pengambilan gula berlebihan. Makanan manis lebih cepat meletihkan sebab penghadaman sangat cepat.


Sama juga dengan minuman berkarbonat. Elakkan bersahur & berbuka puasa dengan minuman jenis ini sebab minuman ini sangat tinggi kandungan gula juga.

Selepas sahur kita sangat tidak digalakkan untuk terus tidur selepas bersahur. Kerana apa? Kemungkinan makanan yang kita makan tadi belum pun habis di hadam. 


Dengan itu, lebih baik kita banyakkan mengambil air kosong yang lebih banyak. Walaupun berpuasa kita masih di anjurkan untuk mangambil aor kosong secukupnya.


Kalau rasa nak sedap, anda boleh lah pilih jus buah-buahan untuk membuka selera anda masa sahur mahupun berbuka. Sedap pun sedap malah berkhasiat.


Jangan lupa untuk memilih makanan terbaik untuk hasil terbaik badan sihat minda pun cerdas. Semasa berbuka di galakkan untuk mengambil makanan yang cepat hadam seperti bubur.


Bersempena dengan itu,
Shaklee baik hati sangat bagi Promo untuk tiga item penting masa puasa iaitu Perfomance Drink, Mealshake & Chinch Vanilla.


Boleh dapatkan set ini terus hubungi mamawawa ya. 

Wasap- 019813130q
FB- Ratna Tna
IG- mamawawa_vits

6 comments:

Girllyen Marcie said...

Bagus tips ni.. boleh sy kongsi dengan kawan2..

fatin hamzah said...

Bagus tips ni

Eva Erica Isadora said...

Thanks for sharing.
Janganlah tidur lepas sahur😂

Nowa Mommy said...

Tips berguna puasa dah dekat

Maglynna Andrew said...

Bah mau dekat sudah ni bulan puasa. Sudah buat bekalan mighty gem. Hihihi..

Shafizahman said...

Thank you for the tips. Berguna ni sebab mau dekat sudah puasa 😊